söndag 25 juli 2010

Regniga Dagar Är Också Vackra Dagar

Vem kan påstå att regn är trist. Visst, ibland passar denna nederbörd kanske sämre än andra dagar, men jag tror ändå att det handlar mycket om synen på regnet. Öppnar du upp ditt sinne kommer du märka hur gott regnet luktar. Du kommer märka vilken fräschör det medför. Och du kommer se hur vackert naturen dekoreras med dess droppar. En regnig dag är en perfekt dag för att koppla av. Läsa en god bok, plocka fram ett gammaldags familjespel att utmana familjen med, lyssna på radion, blogga eller baka nå´t smarrigt till fikat. Eller varför inte krypa upp i soffan och gosa med hjärtevännen under en mysig filt. Eller hur....................inte är regniga dagar så dåliga inte ;-).

4 kommentarer:

Rigmor sa...

Jo men visst gäller det att se det positiva med regn...fast ibland har jag svårt för det!!
Upptäckte att något hänt med min blogg, fastän jag lagt till och följer din blogg så uppdateras det inte!! Attans, måste kolla vad som hänt...
Ha´en bra söndagskväll!!
Kram

Rigmor sa...

Jaha, upptäcker så att det är "fel" blogg, men kul att jag hittat hit ändå!! Så är det när man tror man förstår sig på allt...Lite roligt blev det i alla fall!!

Susanne sa...

Absolut, visst är det så!! Just nu behövs regnet i massor och jag kan se hur den gröna färgen återkommer efter att ha varit mer i brunt pga all torka. Och jag, trots min semester kan gärna ha regn den här veckan för då får jag klara av mina inomhusprojekt. Dottern som åker till Gotland kan förstås få sol på sig, det unnar jag henne efter att ha jobbat i sommar och sparat ihop pengar till den här tjejresan!! Kram

Annelie sa...

Det är skönt med en sån dag lite då och då!
En "mysdag", en dag att göra INGENTING.
Det låter kul med en kompis att fota med, det bådar gott för vår lilla utflykt!