onsdag 14 juli 2010

Här Kommer Det........

.......receptet på Mie´s sommardrink som jag pratade om för ett tag sedan. Årets fläderblomssaft är nu klar och den blev ljuvligt god med de nya ingredienserna rabarber och vanilj. Vi njuter gärna saften som juice på morgonen eller som en svalkande lemonad en het sommardag, men som smaksättare i min sommardrink är denna saft "pricco bello". Häll upp ett glas kallt torrt vitt vin. Lägg i två kuber av infryst koncentrerad saft (jag fryser in i ett iskubsblock). Dekorera gärna med en citronskiva. Riktigt uppskattad som fördrink på grillfesten kan jag lova :-). Kram i sommarvärmen.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Aj aj aj, den där ser farligt god ut! låter mycket uppfriskande!
Ska nog ge mig ut för att leta lite fläder, om den inte börjar bli överblommad nu vill säga....

Monica sa...

Tack för tipset....detta har jag aldrig prövat....men ska så göra....fortare än du anar....*fniss*
Kramar om.

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Det både ser og høres forfriskende ut :) Og et lekkert bilde av det!