torsdag 1 juli 2010

Äntligen Är Den Här.................

................SEMESTERN!!!!!! Nu väntar 6 underbara veckor i mitt älskade Värmland. Underbara veckor med la famiglia! Mååååånga lata dagar i solen på stranden eller i skuggan i hängmattan, några enstaka arbetsdagar med lite dörr målning och annat pyssel på sommarstugan, påtande i trädgården, kantarellplockning, ridning (såklart), fiske, besök på loppisar, umgänge med besökande vänner och vännerna i Värmland, grillning, bokläsning under en mysig filt då sommar regnet strilar, filosofiska promenader, fototräning..............you name it ;-). Många mysiga saker att se fram emot. Fotoutmaningarna tar jag semester ifrån, men ett litet inlägg om dagen kommer det med största sannorlikhet bli. Puss på kind och en riktigt skön sommar till er alla. //Mie.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härligt röda smultron, de är säkert jättegoda! Ha en trevlig sommar du också! :)

sinneskatten sa...

Lyckliga oss som har ett sommarparadis.
När jag sitter vid sjön och filosoferar så inser jag hur lyckligt lottade man är.
Ha en underbar sommar!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

En underbar semester önskar jag dig, det låter som att den ska bli det också.

Njut ...

Susanne sa...

Det låter alldeles underbart!!! Hoppas att du kan njuta riktigt ordentligt och ha det så gott!!
Kram

Annelie sa...

Marie, min Marie.... dina lyckönskningar är så fina, så mjuka och så insiktsfulla.
Jag blir rörd, tack söta du.♥
Du kan verkligen förmedla känslor i ord....

Annelie sa...

OCH BILDER NATURLIGTVIS!

EG CameraGirl sa...

OH YUMMY!

Monica sa...

Älskade Mie, önskar dig en underbar fortsatt sommar & framför allt LEDIGHET! Vila dig nu från alla förpliktelser och njuuuut av livet.Härligt att få dela denna fria tid tillsammans med familjen omkring sig.
Ack Värmland du sköna, du härliga land......ja, där vill jag leva, ja där vill jag dö....kommer osökt att tänka på Monica Zetterlunds tolkning av denna gamla folksång.
Kramar om från mitt innersta(äkta)

Anonym sa...

Please have you all a wonderful time, filled with much peace, calm and happiness.

Bruno Beige sa...

Smultron på strå. Det är sommar!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Ønsker deg en riktig god sommer også :) Håper vi får masse fint vær med sol og lange lyse kvelder og pene solnedganger. Nyt ferien :)

Helena sa...

Åh, vad härligt det låter! Själv får jag vänta ytterligare tre veckor innan semestern är här...