söndag 28 juni 2009

Dagens Dubbel

I dag var vi och tittade på hästhoppning här i Sunne. Det är de varje år återkommande nationella hopptävlingarna hos Sunne Ryttarförening. I dag var det klasserna 140 och 145 cm som hoppade. DET är högt! En av klasserna tillägnades Butterfly Flip och hennes uppfödare och ägare Kristina Larsson. Flippan är ju "bördig" från Västra Ingersby, Rottneros i Sunne kommun.

På kvällen blev det korvgrillning. Inte min starka sida kan jag säga. Nej, hur det än bär emot måste jag säga att det gör C bättre. Han är ju i storsta´n fortfarande så jag saknade honom extra mycket idag kan jag säga ;-). Svart korv och även korv inrullad i aska bjöds det på till middag! Ungarna åt som hästar................... Löv U!
Dagens temp: +31.
Dagens väder: sol och lite molndis på eftermiddagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det underbart att barnen äter det som bjuds, även om det är bränd korv. Själv skulle jag aldrig stoppa det där i munnen... inte för att de är brända utan för att jag är vegetarian. Jag tillhör den knäppa skara människor som gillar bränd mat. Inte jättenyttigt i längden.

Gillar skarpt dina loppisfynd :)

Forstätt njut av sommaren!

Viola sa...

Dere har litt av en koselig ferie skjønner jeg. Får håpe din mann kommer til neste pølsegrilling da! ;) Nei, da de pølsene ser gode ut de, de smaker godt selv om de har fått litt for mye farge på seg :)
Takk for dine kommentarer i bloggen min! Setter stor pris på det :) Det er gjensidig :) Klem :)