tisdag 16 juni 2009

Veckans Port Nr 13



I början på Götgatan i Stockholm fann jag detta vackra rosa valv. Ingången är skyddad med ett vackert snidat smidesgaller. Jag var nyfiken på vad som fanns innanför så jag gick närmare och tittade igenom gallret.

Jag hade förväntat mig en enkel, trång och lite mörk bakgård men överraskades av denna vackra innergård. Otroligt stort och ljust var det och med ett pampigt rosa hus. Mitt på gården står en fantastiskt vacker fontän. Fler portar där man kikar igenom hittar du hos Veckans Port.

4 kommentarer:

vivan sa...

Kanonfin port och så fint man ser igenom den!
I Eken finns det hur många portar som helst...och mäktiga är de!
Kramen!

foto CHIP sa...

Vilken oas mitt i stan! Och vackert! Den porten var det roligt att få vara med och se igenom :)

christina sa...

Otroligt vackert! Tänk vad som finns där man minst anar det! /christina

Hedwig sa...

Jättefint, det är det som är charmen med att stanna till och titta in igenom en port man bara hastar förbi annars. Det finns så många fina innergårdar. Tack för titten.