torsdag 25 juni 2009

New Dawn

Idag blev det en dagstur till Hawaii. Va, tänker du säkert. Ja, det är inte så märkvärdigt som det låter. Hawaii är en jätte fin och jätte lång sandstrand här i närheten. Vi har ju vår egen strand, men det är fortfarande lite kallt i vattnet här så därför bestämde vi oss för att styra kosan mot exotiska Gräsmark. "Lilla" F och J tog med sig värmlandstösen S också och de hade buskul. De var i stort sett i vattnet hela dagen. Själv ömsom läste jag och ömsom stekte jag fläsket. Var tvungen att flytta in i skuggan efter några timmar. Idag var det inte varmt, det var stek hett! Nu på kvällen har jag grävt upp en gammal sliten ros och planterat en ny. En rosa klätterros, New Dawn. Älskar rosor och vi har flera vackra buskvarianter här på tomten. Ett minne efter svärmors gröna fingrar.
Nu är det dags att avsluta dagen med ett friskt kvällsdopp i Fryken. Tror min lite rödflammiga kropp kommer uppskatta det ;-).
Dagens temp: +31.
Dagens väder: sol från en molnfri himmel och en välkommen bris.

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

SÅ härligt det låter:)
kram Lallis

Viola sa...

Hei! Ja, da er det hett både hos dere og oss! Phu! Vet ikke hvor varmt det er ute, men inne er det 30 grader hele dagen og 28-29 nettene! Norge har ikke tenkt som sydlandsboerne tenker, at man må ha et hus som stenger all varmen ute, hvertfall den verrste av den, på slike hete somrer! Det beste nå er vel å hoppe ut i vannet/sjøen! Gjør det du også!! :D Sommerklem :)

Ulrica sa...

Rosor är vackert... ska snart plantera flera hos mig.