torsdag 18 juni 2009

Nu Flyttar Jag

14.00 idag är det semester. Jag tar med mig mitt pick och pack och styr kosan mot Sunne i Värmland. I sex härliga veckor ska jag börja min morgon med en väldoftande espresso sittandes i nattlinnet på altantrappan. Med fötterna i gräset fuktigt av morgondaggen ska mitt sinne sakta och varsamt få vakna av underbar fågelsång och min kropp värmas av solens strålar. Ha familjen nära, ta dagen som den kommer. Lata sköna dagar på stranden, fisketurer med båten, vattenskidor och kneeboard, cykelturer, grillkvällar med vännerna, familjekamper i kubb, flug jagning, mygg smashing, konsert i Karlstad och under Fryksdalsdansen, SM i hästhoppning på Hammarö, ridning hos Jarle, korsord, sovstund i hammocken, hund promenader, lite målning och renoverings pyssel, fotoutflykter, träning i makro fotografering, tjejkvällar, shoppingturer till Karlstad.................Sunne, mitt vattenhål, mitt och la famiglia´s underbara sommarställe. En Lisa för själen. Nu tar jag även semester från bloggvärlden. Ett inlägg varje dag blir det och med stor säkerhet inlägg innehållande mycket foton. Helt ledigt tar jag däremot från alla fotoutmaningar.
Skön sommar önskar jag Dig vännen!

15 kommentarer:

Hero sa...

Ha en jätteskön sommar i värmland!
kram Maria

Anonym sa...

Ha en underbar semester. Själv ska man jobba hela sommaren...
Ha en trevlig midsommar också =)

Olga T sa...

Detsamma önskas dej!

Veronica sa...

Jepp, det gör du helt rätt i. Så skönt och passa på att njuta. Jag hoppas verkligen att solen är här för att stanna nu.
OO bild var otroligt vacker!!!
Sköt om dig!!!
Kram =)

Viola sa...

Så bra! Så kan jeg fortsatt titte inn hos deg, ellers ville jeg ha savnet deg :) Jeg er spent på dine macrobilder!
Håper du får mange nye og gode opplevelser! Forstår det slik at dere har midtsommerafton i morgen. Det har vi ikke i Norge, bortsett fra St. Hans-kvelden 23. juni.
Ha en flott midtsommerafton! Klem i sommervarmen :)

annalarssonphotography sa...

Det gör du rätt i! :)

Ha det så skönt i Sunne och du skulle du känna för en kaffe under shoppingturen i Karlstad skriv ett mejl så kanske vi kunde ses!

froste_eriksdott@hotmail.com

Ha en fin midsommar!
Kram Anna

Ninnie sa...

Det låter underbart! Ha det riktigt skönt på din långa semester!!!

hem ljuva hem- helena sa...

Åhh, det låter som en helt underbar semester!! Särskilt de första raderna, i nattlinne med en espresso i handen ute på trappan... Härligt! (-:
Ha det riktigt, riktigt skönt nu! KRAM!

Anonym sa...

Åh vad härligt det låter... Ha en underbar sommar... kram kram Paula

Photos by Storm sa...

Sex härliga veckor på en plats man trivs. Det låter perfekt. Ha en skön semester och en trevlig midsommar/Lis

Anonym sa...

Låter helt enkelt underbart, som en riktig sommardröm.
Hoppas vädret är med dig så att det inte regnar HELA tiden.
Ser fram emot en massa macrobilder :)

Ha en trevlig midsommar!!!

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt skön midsommar, vännen:)
Kram Lallis

Marie sa...

Vilken härlig sommar och semesterblogg! Låter som du komemr att få härliga veckor - njut och må bra!

Trevlig midsommar!
Marie

strömmas sida sa...

Ååå vad härligt det låter.
Hoppas du får njuta varje sekund
av din ledighet i ditt paradis.

Natthälsningar
strömma

Ingela´s blogg sa...

Trevlig sommar, ser fram emot dina fina bilder. // Ingela