tisdag 30 juni 2009

Otäcking

Jag älskar min fotvärmare Pelle, visst gör jag det. Han är det mjukaste, go´aste och ljuvligaste djur jag vet, men när han sitter på lur nedanför fågelbot som finns under takpannorna blir jag väldigt "sinn" på honom. Han kan sitta där i timmar och bara stirra och följer varenda rörelse och flygtur som fågelföräldrarna gör. Ibland kommer det dessutom små ynkliga ljud från honom. Som om jag skulle tycka synd om HONOM, hm ;-). Som tur är har han ingen möjlighet att klättra upp för att nå de små fågelbebisarna. Jag antar att hela la famiglia lär få vakta de små liven när det är dags för de första flygturerna.

1 kommentar:

Viola sa...

Kanskje er det nettopp det han venter på? De første flyturene til fugleungene?? :O Ja, Pusa her følger også ivrig med - hver detalj - når kjøttmeisen er her og spiser solsikkefrø!Og lager slike spesielle lyder,som er ganske morsomme å høre på! :D Pelle er en veldig flott katt! :)Og helt sikkert en god fotvarmer! Klem :)