onsdag 1 juli 2009

Min Ängel

Mot Arvika vi styrde vår kosa idag. En shopping tur med lunch på Donken och fika på gamla kondiset blev det. "Lilla" F och kompisen J kämpade tappert och hängde snällt med mig in och ut i alla affärer. Några inrednings detaljer till gäststugan blev det samt en liten spännande figur. Voodolls har länge varit populära i Stockholm, men jag har inte kommit mig för att skaffa nå´n förrens idag. Jag valde Angel, hon skyddar mig från allt ont och vägleder mig genom livet. Angel har gudomliga krafter. Hon är odödlig och använder sina övernaturliga färdigheter till att skydda och att vägleda. Denna lilla docka ska vårdas ömt och för att ge henne extra kraft ska en ritual genomföras emellanåt. "Placera dockan i vänster hand och håll en nål i höger hand. Stäng munnen och andas enbart genom näsan. Genomborra dockan med med nålen, upprepa följande fras fyra gånger. JAAGRATA UGRA. Avlägsna nålen från dockan". Flickorna införskaffade sig varsin Young Merlin. Hur var det nu.........allting går att sälja med mördande reklam ;-).
Dagens temp: +28.
Dagens väder: strålande sol, blixtrande åska med stört regn, strålande sol.

3 kommentarer:

Anonym sa...

:) Vilken helt underbar liten ängel. Låter som en liten kompis vi alla skulle behöva.

Jag älskar bilden på bladlusen... den är helt fantastisk.

Verkar som du njuter i fulla drag av sommaren.

Ha det superbäst!
Kram

Viola sa...

Håper den skytsengelen vil beskytte deg :) Jeg har ikke slike selv. Den ser veldig spesiell ut. Arvika har jeg vært en par ganger (eller flere?), en koselig by. Var det der det lå et bakeri med en idyllisk utecafé tro..? Ved torget/den åpne plassen i byen.. Der var det også levende musikk da vi var der sist :) Klem i varmen! :)

Ulrica sa...

För att dockan ska skydda en mot allt ont så ska den belönas med att stickas nålar igenom... hmmm. Visst är det lite konstigt :)