måndag 27 juli 2009

Månadens Värsta Syssla Äntligen Utförd

En underbart befriande känsla sprider sig i kroppen.......räkningarna är äntligen inlagda för betalning. Varje gång känner jag ett enormt motstånd till denna så enkla och snabba uppgift, fattar inte varför. Har dessutom lyckats bryta arbetslagarna här i Sverige i dag också, ja i alla fall enligt "lilla" F´s tolkning. Barnarbete är inte tillåtet i vårat land, sa hon. Ett herrans suck och stön blev det då jag bad henne dammsuga stora huset i morse. Jag bryr mig inte om detta trotsande som sakta smugit sig in hos oss under sommaren utan håller mina osynliga hörselskydd över öronen. Funkar faktiskt himla bra, kan rekommenderas till alla föräldrar med blivande tonåringar. Dammsuget och fint blev det till slut och ett tack med stor kram utdelades från lilla mamma. Ett leende såg jag allt i mungipan hos stumpan, om än hon inte alls höll med om det ;-). Ska nu ta mig en kaffetår och sedan bege mig ut på fotorunda. Har en lååååång lista med teman ur 365 fotoutmaningen som jag tänkte hitta i dag.

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag är likadan. Fasar för det, men jösses så skönt när det är gjort! *s*
Ha en fin måndag idag, vännen
(bilden är jättefin)
Kram Lallis

Unknown sa...

Fina fotografier du bjuder på. Jag har nyss köpt min kamera och är bara så supersugen på att köpa ett makro. Hur är det med det är det svårt att hålla stilla, för skärpan? Måste man dra med sig ett stativ?

Olga T sa...

:)
Lycka till med 365. Jag har också börjat ta tag i nya fotorundor.

Anna sa...

Härlig bild! Trotsiga ungdomar kan vara svåra att övertyga, men din metod funkade ju bra. De där hörselskydden skulle du ta patent på ;-).