måndag 6 juli 2009

Blött

Syssling E var här hos "lilla" F idag. Tjejerna trotsade regnvädret och badade!!!!!! Fördelen är ju då att stranden är öde och de har den för sig själva, för ingen annan var ju tokig att ens tänka tanken på bad utomhus idag. Kidsen påstod att det var varmt i vattnet, hm. Tror jag vad jag vill på ;-). C och jag fortsatte med projekt gäststugan. Bården är nu uppsatt och möblerna är på plats. Nu ska gardinerna sys och lampor, tavlor och andra mysfaktorer ska fixas. Godistarmen gjorde sig påmind på eftermiddagen här hos la famiglia H så vi åkte iväg till Sveriges i särklass största godisaffär, utan tvekan. I Charlottenberg ligger Gottebiten och den affären är ett paradis för godismonster och säkerligen tandtroll också ;-). Nu är brasan och stearinljusen tända och en jordgubbspaj med tillhörande vaniljsås står och väntar på mig. Det blir kvällsmys med Beck på funken.
Dagens temp: +15.
Dagens väder: dagsregn.

3 kommentarer:

Ulrica sa...

Ja... nu är det regn i vårt avlånga land.

Jag har fått lite bloggtorka och behöver fotoinspiration... ska bli kul när du kommer tillbaka till Stockholm. Maken är nämligen inte mycket till hjälp just i den frågan:)

ha det vännen!

Viola sa...

Herlige vanndråper! Jeg bare elsker slike vanndråper!! :) Godisbutikken bruker jeg å finne veien til også, ja....! Ler.. Det er billig for oss å reise like over grensen å handle. Vi bruker å dra til Nordby når vi "er over" (gransa). Men i Charlottenberg skulle vi vært, har ikke sett det store nye sentret der ennå..

ElinSire sa...

Delikate bilder :) Og det nederste der var bare nydelig!