torsdag 9 juli 2009

Ä Mä Kuse

6 åriga valacken Bohey Arthur, connemara, Irländsk Import, ingår nu i la famiglia H´s djurstall. Ja, i alla fall under "lilla" F´s sommarlov här på landet. Hon ska även ha honom under ridlägret i mitten av augusti. Vi provred honom i går och "lilla" F blev stormförtjust. Han har enligt henne en "drömgalopp". Så nu vet ni vad jag och lilljäntan gör varje dag ;-). Arthur står i samma stall som syssling E´s Master Joe så tjejerna rider och pysslar i stallet ihop och har det super mysigt. Bilder kommer senare för idag ville jag inte ta ut min lilla Nikon för regnet har stått som spön i backen hela långa dagen. Finns det nå´n i detta avlånga land som undgått nederbörden i dag tro? En lite seg dag, men samtidigt lite skön också. Efter hästbestyren har jag inte velat sätta foten utanför dörren. Har kurat inomhus framför brasan med min bok, Aldrig Fucka Upp och en godispåse ;-). Några som gillar denna fukt är dock sniglarna. De finns i massor uefter dikena och jag måste påstå att i närbild är de fascinerade djur. Trodde jag aldrig att jag skulle säga, ha, ha.
Dagens temp: +14.
Dagens väder: spöregn från morgon till kväll.

3 kommentarer:

sinneskatten sa...

Dessa sniglar de dyker upp överallt numera, det går väl ann om man har så söta so dig.
Men här har vi fått nya snyltgäster i trädgården, mördarsniglar.

Viola sa...

Hei vennen! Javisst er sneglen fin! :) Veldig bra bilde!! Morsomt for lille F at hun har fått en hest å tilbringe tid med mens dere er på ferie.
Her har det også regnet, litt også i dag, men jeg synes det er deilig. Men kameraet må være inne da. Jeg har balkongen jeg tar mange bilder fra :) Og i kveld var det en nydelig solnedgang! God sommer videre, sommerklem :)

Ulrica sa...

Du är vass med makrot nu:) Snygg bild.