torsdag 30 juli 2009

Aldrig Fullärd

Nu på morgonen har det strilat ett stilla regn över oss så istället för att skynda på har vi tagit det lilla lugna och softat. Skönt med sådana morgnar :-). Jag har tagit datorn i besittning för att fixa och trixa med 365 bilder en stund innan det blir att fara till hästen. Blir så förundrad över alla data kunskaper "lilla" F besitter och ffa om photoshop CS3. Hon slog sig ner och frågade ömt, mamma vad vill du att jag ska lära dig. Oj, tänkte jag. NU gäller det att passa på ;-). Så se mina vänner vad jag lärt mig idag! Glömde i min iver helt bort att anteckna vilket jag i stort sett alltid måste göra så..........Frågan är om jag kommer ihåg det imorgon, hm ;-). Fönstret ovan fick jag av en granne här på landet. Han bytte ut sina gamla oisolerade och slitna till nya moderna förra året. Han bara skakade på huvudet åt mig när jag frågade om jag kunde få detta. Du vet inte vad du ger dig in på jänta, sa han.
Att ha fönster som en inredningsdetalj finns nog inte i hans sinnevärld, tänkte jag. Tog mitt fönster, knallade hem och började slipa, putsa och måla. Ni skulle sett gubbens min när han kom på besök. Å, det var som tusan sa han. Måste genast hämta frugan så hon får se. Gulligt eller hur :-). Fönstret pryder nu en av väggarna i gäststugan. Nu ska vi dra iväg till Arthur. Det blir uteritt idag för regnet har slutat strila och solen tränger igenom molnen. Önskar dig en fin sommardag vännen.

2 kommentarer:

Ulrica sa...

Ja, tänk så mycket bättre det bli när man får vitbalansen rätt. Och visst lär de sig snabbt våra barn, det gäller att hänga på:)

Anonym sa...

Så vackert med det gamla fönstret.
Vill också ha :)
Visst har vi mycket att lära av våra "små". Tur att de finns.


Ha det gott i åskan.