lördag 25 juli 2009

Trial And Error

När tid ges tar jag Nikon i hampan och ger mig ut på fotoprommis. Jag tränar och provar mitt makroobjektiv så ofta jag får tillfälle. Blommor och insekter är några av motiven jag använder mig av. Att fota makro är inte lätt vill jag lova. Många gånger hamnar fokus fel och dessutom är det svårt att vara stilla. Tyvärr glömde jag mitt kamerastativ hemma i sta´n. Det hade nog underlättat en hel del i alla fall vad gäller skakningarna ;-). Dessutom håller sig inte alltid motiven stilla. Det blåser så blommor och blad rör sig eller så knatar insekterna runt. Bilden ovan är jag dock super duper nöjd med. Skulle önska att jag kunde presentera den i ett större format. Tyvärr begränsar mitt bloggformat detta, men kanske jag i höst kan få lite hjälp med detta kosmetiska problem. En av mina cyberkompisar och jag ska nämligen ha "date" och vem vet vad detta kan leda till ;-).
Dagens temp: +20.
Dagens väder: mulet och regnskurar.

4 kommentarer:

Ulrica sa...

Den är ljuvlig.... skön att titta på. Ska bli så kul när du ringer:)

Och jag lääääängat tills jag också har ett makro att öva med.

B i r g i t t a sa...

Ser ut som en lovsång av ståndarna :) Har ni kanske sol ett litet ögonblick ?

Viola sa...

Du kan redigere formatet i html.. på bloggsiden. Slik at bildene på siden blir større. Jeg fant hjelp inne hos en blogger, kan gi deg linken, om jeg finner den igjen.. :)

Viola sa...

Og ja,visst er det et vakkert bilde. Fikk sett den i et kjempeformat ved å klikke på bildet. Skjønne farger og spennende bilde!