torsdag 30 juli 2009

Gos Och Skratt Förlänger Livet

Efter en slapp morgon blev det ridning med älsklingen. Padocken hade äntligen torkat upp så det blev ett riktigt dressyrpass utomhus. Det gick lite si och så, både häst och ryttare var lite sega idag ;-). Väl hemma stod lunchen på bordet, tack C, så det fanns gott om tid till mysig avkoppling med la famiglia. Även våra kaniner Ludde och Lovisa fick sin dagliga dos av gos. På seneftermiddagen började det regna rejält och de flesta mungipor här hemma hängde. Vi bestämde oss då för att hyra DVD. Det blev, för dagen ett passande upplivande tema, humor. Vi kröp upp i soffan och mumsade på smågodis och kikade på filmerna. Det var riktigt roliga båda två. Efter middagen gick jag och C på en promenad runt byn och småsurrade med några grannar, alltid lika trevligt. Nu ska jag fixa lite med alla mina nytagna 365 foton innan jag ska krypa till kojs. Nehej det ska jag visst inte för nu hör jag hur åskan mullrar en bit härifrån och då är det dags att stänga lilla datorn. Hm. Natti Natti out there.
Dagens temp: +19.
Dagens väder: regn, uppklarnande med sol, regn.

1 kommentar:

Viola sa...

Hvilket morsomt hesteportrett! :D Og en nusselig søt kanin, der er det kjærlighet ser jeg :) Humor er bra, og innimellom er det bare så godt å drømme seg inn i en film. Men noen stor TV-titter er jeg derimot ikke :) God natt!