fredag 3 juli 2009

Flocken Är Samlad

Så där ja, nu är kompisen J hemma i storstaden igen. Vi lämnade henne i Karlstad i morse för att hon skulle ta bussen hem. Tänk så stora dom är nu kickorna..............att de nu kan resa själva. Vart tar tiden vägen? Hjälp! "Lilla" F och jag passade på att fara runt och uträtta några ärenden när vi ändå var i "Värmlands huvudstad". Bla införskaffades lite pysselgrejer på Panduro. Inlägg kommer :-). Älskade maken och pappisen C har nu börjat sin semester och kom nu äntligen hit på kvällskvisten. Han är efterlängtad. Så mysigt att min lilla la famiglia nu är samlad och har många mysiga veckor tillsammans att se fram emot här på landet. C är laddad, har många olika projekt på gång. Han tillhör dessa hantverkare som bara inte kan vara still. Att läsa är blä, att sola är ok några timmar sedan börjar det klia i kroppen. Nej min man vill ha händerna fulla med pyssel och att ta lite i taget mellan varven är hans melodi och hans sätt att koppla av. Ja, visst är vi olika och tur är väl det. Härligt att få krypa till kojs i kväll med en stor snarkande björn ;-). Det har varit lite ensamt i två veckor, om än fotvärmaren Pelle gjort allt för att jag ska känna mig omsvärmad ;-).
Dagens temp: +27.
Dagens väder: sol med stackmoln som under eftermiddagen övergick i dundrande åska och regn. Nu på kvällen är solen återigen tillbaka.

4 kommentarer:

Anna sa...

Vilken härlig bild, fin komposition och effektfulla detaljer.

Paula sa...

Härligt att familjen är samlad igen.. Ha ha din man låter som min sambo Kan inte vara stilla...
Jodå det kommer en tid då du faktistk kommer att vara lugn och avslappnad när hn rider tro mig..
Njut av eran semester kram kram

Viola sa...

Så koselig at dere alle er samlet nå :)Pelle kommer kanskje fortsatt i sengen likevel? ;) Jeg har merket at katter helst vil ligge i sengen når det bare er én av oss som ligger der.... Er Pelle også slik? Jeg har vært i Karlstad 1-2 ganger, men det er leeenge siden. Husker en flott elv der.. tror det var der.. :)Kos dere!

Viola sa...

Og! - Du har en flink mann. Ulikheter tiltrekker også hverandre, sies det :) Og et utroooolig vakkert bilde du har satt inn her! Spennende bilde! :)