söndag 5 juli 2009

Lön För Mödan

Vi har nu påbörjat "the face lift" av gäst stugan (bilder kommer). Idag var det målning som stod på listan. C har rollat väggarna vita och jag har målat toalettdörren vit. I morgon ska vi möblera och en tapetbård ska upp sedan är det dags för mitt roliga pyssel, inredningen. Rosa, vitt och grönt blir färgerna där inne. Lite inredningsdetaljer i country living stil och rosor har jag tänkt mig. Efter slitet i dag unnade jag mig att fara med "lilla" F, min väninna
I-L och hennes döttrar S och E till Karlstad. Vi gick ut och åt och sedan såg vi Ice Age 3 på bio. En super rolig film. Jag tror att jag och I-L skrattade mer än alla tre tjejerna ihop. C gjode en 9 håls kvällsrunda på golfbanan som avkoppling. Fölet på bilden bor hos Stall JG på Åleby Gård och är min favoritsysselsättning varje gång vi är där och "lilla" F ska rida eller pyssla i stallet.
Dagens temp: +19.
Dagens väder: mestadels mulet och strilande fint sommar regn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken raring du fångat på bild!

Viola sa...

Høres ut som det blir riktig flott inne hos dere, i gjestestuen.
Yndig (søtt) føll du har her.
Det er så koselig å unne seg noe godt, slik som en bytur og kino. Men meg... leeeenge siden sist jeg var på kino. :)