söndag 26 juli 2009

Herr H´s Projekt

Tre dagar, inte mer och inte mindre, tog det för C att bygga altandäcket till storstugan. Riktigt fint blev det. Rymligt och skönt att slippa sitta med fötterna i gräset vid måltiderna. 8 stycken lampor har fällts ner i altanen så på kvällen lyser det hemtrevligt. Du är duktig du C, älskar dig och dina projekt. Vad kommer härnäst tro? Hm............ser ut som fasadbelysning. Jag har roat mig med hallonplockning idag. Då snackar vi inte till en paj eller så, ånej 10 liter som ska inmundigas under året i form av efterrätter, smoothies och kakfyllning. Jag blir alltid som en hamster så här på slutet av sommaren. Olika bär och svampar plockas för att fylla frysen med. Då känns det bra inför vintern :-). Tänker alltid på Elsa Beskow´s underbara bok Tomtebobarnen där de förberedde sina skafferier inför vintern. "Lilla" F har, hör och häpna, ridit Arthur idag, också ;-). De har liksom blivit ett oskiljaktigt par de där två. Blir riktigt roligt för henne på ridlägret om två veckor för ägaren Jarle har lovat henne att hon ska få rida Arthur hela veckan då. Nu ska jag och la famiglia gasa ner till pizzerian. Jag ska ha min favorit, en pizza med fläskfilé, paprika, färska tomater och champinjoner och på toppen bearnaisesås. Till detta ett stort glas rött. Mmmmmmmm!
Dagens temp: +20.
Dagens väder: mulet och vindstilla.

4 kommentarer:

Ulrica sa...

Så fiiint med inbyggda spotar och allt. Mumma.

Helena sa...

Altanen ser jättefin ut! =)
Tack för ditt inlägg på min blogg, jag tänkte svara på frågorna. S är nio år gammal och när du nu sa det så visst kan det vara trots -jag hade inte tänkt på det! Sedan tror jag att hon är nervös inför att börja i den nya skolan, det kan nog påverka humöret.
Sambolivet är annars alldeles utmärkt. Vi trivs bra här och det känns väldigt bra med vår lilla familj. =)
Ha en trevlig vecka! Kram!

Anna sa...

Vad fint, med spottar och allt! Jag plockar oxå bär till höger och vänster som en galning. Jag hoppas att det blir en del liter till frysen. Jordgubbarna lyckades vi äta upp varje gång, så där hamnade det inget i frysen alls. Men svarta vinbär och hallon finns det nu ett antal liter av. Mer hallon blir det och röda vinbär. Ljuvligt!

Viola sa...

Oi! Det hørtes ut som en meget spesiell pizza! Kanskje jeg må dra til Vãrmtland og sjekke ut den pizzaen, ja.. så kan du komme og sjekke min kake og smoothies, hehe..
Ser så koselig ut hos dere. Du er også veldig flink da, samler inn sensommerens frukter og bær etc..
Nå har jeg lest alle innleggene dine, siden sist jeg kommenterte, bare så du vet det ;) Ha det godt inntil videre! Kos deg denne siste uken! Sommerklem fra Oslo :)