lördag 18 juli 2009

Fest Med Gino

Lite trött och sliten var jag allt i morse. Jag och la famiglia var på fest tillsammans med familjen L från Karlstad och de bofasta familjerna S och N. Vi var bjudna på grillpartaj hos Stockholmsparet I och C som precis som vi förälskat sig i Värmland och tillbringar sina somrar här på landet. Vuxna och barn, äldre och yngre umgicks vi i den varma sköna sommarkvällen som sakta övergick i sval sommarnatt. I bjöd på Gino till efterrätt. Det var länge sedan jag åt detta, hade nästan glömt bort hur smarrigt det är. Snacka om att det är gott att leva. Klockan visade på 02.48 när jag släckte lampan. Yes, jag somnade som en stock ;-).

Gino en klassiker som första gången serverades hos PA&Co i Stockholm. Varm frukt (jordgubbar, banan och kiwi) under ett täcke av vit choklad.
Till 4 personer behövs:
2 bananer
2 kiwifrukter
16 jordgubbar
200 g vit choklad
god vaniljglass till servering

1. Sätt ugnen på 250 grader grillvärme.
2. Skiva frukten och lägg den i en ugnsfast form.
3. Täck frukten med chokladen och gratinera under en riktigt het grill (ej undervärme) i cirka 5 minuter.
4. Servera med vaniljglass.

2 kommentarer:

Viola sa...

Hei! :) Det der hørtes skikkelig godt ut. Det har jeg aldri smakt, så jeg skal prøve den en dag :) Hørtes ut som dere har hatt det veldig koselig i den fine sommerkvelden! Klem :)

Ulrica sa...

Nu minns jag... måste jag fixa här hemma:)