tisdag 28 juli 2009

Det Hände Något

Hela semestern har varit myggfri. Ja, i alla fall om man hållit sig ifrån den djupa skogen här i Värmland förstås. Nu däremot finns dessa små surrande, stickande otäckingar överallt när det blir kväller. Har pratat med vänner, grannar och stallkompisar och alla säger samma sak. MYGGINVASION!!!!!!! Markerna är så vattensjuka efter allt regnande de senaste två veckorna så förhållandena för myggkläckning blev väl toppen häromdagen och det sa bara "pang". Bara måste iväg till hästplutten Arthur idag och spraya honom med "anti mygg, flug och broms spray". Myggan på bilden hann vara mätt och lycklig en liten stund i alla fall, ja till och med få vara fotomodell ;-).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lycklig mygga som har fått posera på ett så fint kort. Inte är det kul när det blir mygginvasion inte.

Jag håller med om att räkningsbetalningsdagen är en av de värsta dagarna på månaden. Jag blir alldeles gråtfärdig varenda gång och tror att vi står inför personlig konkurs. Det har aldrig hänt hittills så jag oroar mig alltid i onödan.

Tråkigt med ryggskottet. Det är verkligen jobbigt.

Jag är väldigt imponerad av dina inredningskunskaper. Det ser så fint ut på alla dina bilder. När jag har fått ett "riktigt" hem ska jag också sätta fart. Nu finns inte inspirationen.

Det vore verkligen jättekul med en "dejt" i höstmörkret. Fram till dess önskar jag dig en fortsatt bra sommar och att inte myggen och ryggen tar för stor plats.

Kram Maria

Viola sa...

Kjempebra bilde Mia! Men usj, så ekle de er! Har ikke sett mygg her, de trives heldigvis ikke så godt i byen her vi bor. Men en venninne av meg har veldig problemer med myggstikk om natten, selv om hun bor i byen, men der er skog tett ved..

Anna sa...

Vilken härlig bild på en vidrig insekt. Fast vi har inga mygg, fattar inte varför...de kanske bor hos dig allihop :-)