tisdag 16 juni 2009

Tisdags Tema v 25

Som en lindansare, men på vatten. Då krävs det balans. Fler bidrag hittar du hos Tisdags Tema.

Lite balans information enligt Wiki: Det vestibulära systemet som består av labyrinten i inneröronen känner av acceleration av huvudet och förhållandet till jordens dragningskraft. Organet består av två hinnsäckar och tre båggångar som innehåller vätska. När vi rör huvudet kommer vätskan i båggångarna i rörelse och retar sinnescellerna som rapporterar till hjärnan om olika rörelser och om huvudets läge. Tyngdkraften är av betydelse förstås. Om man testar balanssinnet ute i rymden kan inte vårt balansorgan avgöra vad som är upp eller ned.

20 kommentarer:

Hedwig sa...

Det där ser så härligt ut, att tyst ta sig fram precis över vattenytan. Men tyvärr är det något jag aldrig vågat testa och nu kan jag inte heller.

Pia sa...

Ja, där behövs balans!

Bruno Beige sa...

Sommar, sol och vatten. En oslagbar kombination. Det finns hopp för nu söker sig solen in genom mina fönster. En dag med sol önskar jag dig!

Carina sa...

Vilken härlig tolkning och visst visar den balans!
Ha en underbar tisdag...
Kramen.

christina sa...

Jätte härligt att titta på, men jag har får dålig balans för att ens våga! Men jag har förstått att det är ljuvligt att blansera på vattnets yta!!

Ingrid sa...

Alla som försökt sig på att paddla kan nog skriva under på att det krävs balans.
Ha en fin dag!/Ingrid

emve sa...

Bra tolkning!

Nukke sa...

Jag trivs mera på landet men bra skriven o bra bild har du här !!!! Det är skönt att titta då de paddlar o så tyst den kör vidare :)

Anna sa...

Japp, ska man sitta i den där, så gäller det att balansen och jämnvikten är jämt fördelat! Annars kan det gå illa! :D

Kul tolkning!

// Kram Anna

Sladden sa...

Fin bild och bra balans-tolkning.

marie roxbro sa...

Ja den balansen har inte jag...härlig tolkning

Majsan sa...

Kanot har jag inte suttit i sedan 1979! Men visst kräver det balans! Härlig bild.

Madame sa...

Ja, det er linedans på havet og kræver stor balancekunst - jeg tror, det er svært :-)

Monica sa...

Ja, det där tror jag är betydligt svårare att bemästra än var det ser ut.

Cecilia Artista sa...

Skön balans och skön bild! Och extra skönt nu när solen lyser i dag - även hos mig!

annalarssonphotography sa...

Vacker bild!!

Här krävs största balans :)

Ha det gott!
Kramen

Veronica sa...

Wow, det där kräver en enorm balans!!! Inget för mig =)

Olga T sa...

Absolut balans!

eva b sa...

Här gäller det att ha balans!

Ulrica sa...

Om det behövs balans... en annan har ju provat och blivit våt:)