fredag 12 juni 2009

Handel

På Gammelvala i Brunskog i Värmland, som i år arrangeras 18-25 juli, kan man handla i en gammal lanthandel. Det är så mysigt att kliva in där för det känns som om man färdas tillbaka till den gamla tiden. Alla vackra gamla burkar, karameller i strut och personalen som är iklädd gammeldags kläder pratar på värmlandsmål också från den gamla tiden. DÅ förstår man nästan ingenting ;-). Jag rekommenderar varmt ett besök på Gammelvala om du har vägarna förbi. För mer info kika in på länken: http://www.gammelvala.se/Default.aspx?navid=13
Fler foton på temat handel hittar du hos Fredagsfoto.

8 kommentarer:

magnus sa...

Jag tycker lanthandlar är något visst med, synd bara att det finns i högre utsträckning..snyggt.

Ha en bra dag!

sinneskatten sa...

Jättehärlig atmosfär du visar i din bild.
Lanthandel tänk vilken funktion de hade, som vi har totalt missat i dagens affärs komplex

anemonen sa...

Roligt att de gamla lanthandlarna lever kvar om än i säsongsvarianten. Jag kommer ihåg att jag köpte karamell i strut, men då var jag riktigt liten.

Hedwig sa...

Kul att få se bilder från Gammelvala, missar den i år.

Ulrica sa...

Där tror jag att jag skulle trivas:)

Wickans värld sa...

Det verkar vara en handel(sbod) i min stil!

Cecilia Artista sa...

Visst är det härligt med gamla handelsbodar. Roligt att en del lever vidare!

Ha en trevlig helg!

Viola sa...

Hei! Her lister jeg meg inn i natten.. :) Etter et laaangt fraværende for alt som heter blogging! Men nå er jeg tilbake, og jeg håper du har det bra! Denne gamle landhandelen hørtes spennende ut! Det er spennende når man føler at man "går rett inn" i en annen fortid.... Ønsker deg en god helg! Klem fra Oslovennen :)