torsdag 8 april 2010

Ge Dig Själv En Minut

Låt oss njuta tillsammans. Av underbara färger och vackra toner. Så min vän.............luta dig tillbaka, dra några djupa andetag och känn hur hela du slappnar av. Koncentrera dig på andningen och låt den bli långsam. Släpp ner axlarna och bli tung i dina armar. Stäng av alla tankar och stäng ute alla andra ljud än tonerna från underbara Leonard Cohen (längst ner i inlägget). Slut dina ögon och låt dig färdas i väg en minut. I väg till rummet som heter ro och stillhet.





7 kommentarer:

Annelie sa...

Mmmmmm....... så ljuvligt det var att följa ditt råd!

Agneta sa...

Jag håller med och det var svårt att motstå, men jag följde bara med i det du skrev.

Monica sa...

Vännen, vännen jag blir så rörd... Denna underbara man med sin djupa röst....Wow jag blir helt tagen! Han är min största idol, vilken intressant man! Med många strängar på sin lyra. Vi såg honom live i Helsingborg, Sofiero Slotts park för två år sedan....Vilken upplevelse!
Sedan detta med din härliga dotter, jag kan nästan se er två framför mig som två kalvar som hoppar & skuttar. Förstår helt fullt o fast att maken bara skakar på huvudet åt er!!! Fortsätt lek, barnasinnet är skönt att behålla så länge man bara kan. Önskar dig en bra dag vännen.
Kram från mig.

Unknown sa...

Nu måste jag leta rätt på mina cd skivor med Leonard Cohen, du är den andra "bloggkompisen" som gör mig uppmärksammad på Leonard Cohen på bara ett par dagar. En av mina favoriter. påsken var delvis i värmland, bara över dagen men vi hann med ett badtunnebad i alla fall och träffa min bror och hans sex barn + ett litet barnbarn. Jag har stickfeber just nu men har stickat hål på pekfingret så nu passar jag på att kika in hos mina "bloggvänner" som jag har "försummat" pga min feber,, ha ha Kram

Photo By Manka sa...

Det där rådet måste man följa lite oftare, stanna upp, tänka till och koppla av, men man dras liksom med i samhällets hets och stress och allt som ska hinnas med..som kanske inte egentligen är så himla viktigt.

Vackra och tänkvärda ord avr det sannerligen, ha en bra dag.

/Magnus

Regina sa...

Beautiful tulips!
Lovely captures Marie.

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Viktig å ta seg tid til seg selv, nyte stillhet, slappe av og puste godt, eller så går man glipp av mange goder i livet. Herlige tulipanbilder :)