fredag 9 april 2010

Nordiska Trädgårdar 2010

Med ömmande fossingar och dunkande huvud återvände jag så hemåt efter fem timmar på mässan. Var inte bara jag som besökte den i dag kan jag lova. Vilket ögongodis som bjöds!!!!! Oj, oj, oj så myckert vackert jag fått njuta av i dag. Är nu full av inspiration och idéer. Lyckades hålla i plånboken ganska bra tycker jag ;-). Hem följde mig ett fågelbad format som ett hjärta, ett äpple och ett päron i betong samt flytkulor i glas. Ska dekorera entrén på landet tänkte jag. Det jag inte höll igen på var fotograferandet, ha, ha. Straxt under 300 bilder hamnade jag på. Bra jobbat eller hur ;-).
Vackra krukor och lyktor ska det vara. Betong är hett.
Lantligt i shabby chic stil är poppis.
Min favorit handelsträdgård i Stockholm, Zetas, fanns representerade.
Små glasflaskor att hänga i träden verkar vara en ny trend.
Låt mig presentera årets pelargon 2010, Äggskalspelargonen.

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Härliga bilder ... jag lever mig in där bland allt det fina!
:)

Monica sa...

300 bilder...Wow du är inte dålig...Oj vad vackert de ser ut!Vad duktig du var som klarade av att "hålla" i plånboken. Jag som inte fotar hade troligen haft stora problem.....älskar vackra saker.
Ha en jätte skön kväll, upp med benen i högläga. Minskar svullnad, ömmande fötter m.m...ha,ha
Kram

EG CameraGirl sa...

This place is so appealing. I'm glad you took your camera.

Ninnie sa...

Men, så mycket fint du har sett...! Förstår att du tagit många bilder. De där pelargoniorna ser jättefina ut, vilken härlig färg! Måste också berömma den fina bilden på stenarna i föregående inlägg, såååå fin. Och tulpanbilderna, dem drunknar man i...
Ha en riktigt skön helg!

Anita sa...

Jag var också där igår och ... jag är inte klok. Har precis bestämt att jag ska åka dit imorgon bitti igen. Hann inte se Zetas så bra, det var otroligt mycket folk där när jag kom dit, ska starta med Zetas imorgon bitti.

Du har tagit helt underbara bilder och ... 300 ... jösses. Men visst blir man inspirerad. Som man längtar efter våren.