måndag 5 april 2010

Mår Så bra

Så skönt det är att göra ingenting.........................
och sedan vila efteråt.
(Spanskt Ordspråk)

En ganska bra summering på min underbara och mysiga påsk på landet. Fru vår har varit givmild mot oss i år. Solen har både lyst på oss och värmt oss, fåglarna har bjudit på konsert hela helgen och många fina efterlängtade vårtecken har visat sig. Första tussilagon för i år hittade vi. Vilken känsla!!!!!!! Vill sända bamsekramar till mina fina och omtänksamma väninnor på landet. Så härligt att se er igen. Dessutom ett jätte stort tack till familjen B som hade ordnat ett super gott påskbord och mysigt firande på påskafton. Ni är bara för underbara! Utvilad i kropp och själ kryper jag nu ner i bingen. I morgon börjar ett tre dagars pass med roligt arbete och mysiga kollegor. Natti natti vännen :-).

4 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Det där ordspråket är det bästa jag läst! *ler*
:)

Hero sa...

Väldigt bra ordspråk! Visst är det många som behöver tänka så då och då. Att bara vara, har blivit en svår konst i vår stressade tid.
Påsken är en bra helg att för att hitta lugnet i sig och ladda om tycker jag. Jag har haft det skönt hemma med alla barn och deras pojk- och flickvänner. God mat och trevlig samvaro.
ha en fin vecka/kram Maria

Marie-Louise sa...

Underbart ordspåk, det ska jag anamma, eller det gör jag nog redan=) Skönt att höra att du har haft det bra över påsk. Det är dig väl unnt. Kramen.

Unknown sa...

Så bra att Värmland skötte sig, soligt å fint. Kram