söndag 10 maj 2009

Sy

Idag har det varit blodbad hos oss. C lyckades slå huvudet om inte "på spiken" så i en vass stålkant. När han kom innanför dörren höll jag på att ramla baklänges. Det forsade blod från huvudet och ner i ansiktet. Jag vet att det blöder väldigt ymnigt från skallen, men jag var tvungen att ta några djupa andetag innan jag kunde rota runt i kalufsen på honom för att försöka lokalisera var skadan satt och hur stor och djup den var. Insåg direkt när jag hade slängt mitt getöga ner i sårkratern att ett läkarbesök var nödvändigt. Bara att köra till närakuten och sätta sig snällt och vänta på sin tur. Två stygn blev det. Ja, så nu har två av tre i la famiglia Höglund sytt i huvudet. Undrar när det är min tur ;-).

3 kommentarer:

Ulrica sa...

Hu, hoppas att du slipper det. Och vilken tur att det inte var värre.

Mollan70 sa...

Men vad otäckt men oftast ser det mer ut än vad det är.
Då tänker jag på allt blod.
Usch...

Anonym sa...

Du får införskaffa ett gäng hjälmar i olika färger för att matcha dagens outfit. Sen kan du ju fota dig i spegeln och lägga ut på bloggen... vem vet, det kanske blir jättetrendigt?!?