fredag 1 maj 2009

Underbara Värmland

Är nu i stugan på landet i Värmland. Underbart att få komma hit och öppna upp för säsongen. Morgonen inleddes med promenad runt byn. Normalt tar den 45 minuter, men idag var det många stopp på vägen för alla grannar och vänner vi träffade på ville "surra" förstås. Så roligt att ses igen och så mycket att prata om efter den långa vintern. "Lilla" F har träffat en av sina kompisar här, gulliga S. De har busat, pratat och busat igen. Försökt tagit igen all tid sedan de sist sågs och det var i augusti förra året så jag lovar att det var en intensiv dag för dem båda. Lär nog somna ovaggade i kväll båda två ;-). C har pysslat med utvändigt husarbete, skurat husfasaden och taket. Jag har fixat och röjt i trädgården. Eftermiddagen tillbringade vi sedan med våra goa vänner här på landet, familjen Eriksson/Johansson. Jag älskar mitt landställe och alla vänner jag har här. Vi har redan planerat sommaraktiviteter tillsammans och oj så kul vi ska ha. Ridning, logdans och konserter. Ja, som vanligt blir det underbara veckor här i vackra Värmland.

1 kommentar:

Monica sa...

Ja det finns många fina ställen här i Värmland. Kanske är man bara för dålig på att utforska det som ligger "nära" då man bor här.

Hoppas ni får en härlig sommar i Värmland.