torsdag 21 maj 2009

Torsdags Reflektion

Min Torsdags Reflektion handlar om all planering av projekt och alla roliga förberedelser vi har inför sommaren i stugan i Värmland. I år ska vi bygga en veranda/altan, fasadbelysning och trädgårdsbelysning ska installeras och om tid finns ska vi försöka hinna måla om våra tre hus. Det roligaste projektet är ändå uppfräschningen av gäststugan. Vita väggar ska det bli så det blir ljust och fint med accentfärgerna rosa och grönt i olika toner. Inredningen ska gå i Country stile så just nu jagar jag runt på nätet och i sta´n efter passande prylar. På bilden ser ni panelgardiner i linne och kappor och draperi som jag fyndade på Hemtex häromdagen. 70% rea! Tur ska man ha ibland. Sex härliga veckor ska tillbringas i Fryksdalen i sommar så då är det skönt att ha lite att pyssla med också förutom hästarna då förstås ;-).

9 kommentarer:

Barbamorsan sa...

Det låter underbart! Mycket jobb men verkligen härligt, inte fel att fynda så.
http://www.barbamorsan.se/2009/05/21/torsdagsreflektion-v21/

Helena sa...

Det låter underbart! Visst blir det mycket jobb, men när man gör det för sin egen skull så är det bara roligt. Jag längtar till vår flytt när vi ska börja måla våra sovrum och hallen. =) Trevlig Kristi himmelfärdsdag!

Paula sa...

Det kommer bli snyggt. Jösses ni har verkligen att göra i Värmland. Hoppas ni får lite vila och tid för Flippan oxå... Här är det en lugn och skön dag.. Fia mår lite bättre.. tur hon hade hjälm! Hästen har massa små sår, hon drog med sig honom i fallet. Men han får skylla sig själv, dumma unghäst fasoner han börjat med.. kanske så slutar han nu ellr så blir dom värre... Vi får väl se. Ha en underbar dag.

Pialotta sa...

Det låter helt underbart det du reflekterar över.. tänk att ha möjligheten att få rå om en liten stuga och pyssla.. fint de:-) Ha de gott .. det är ju vilodag:-)

Karin Berg sa...

Vad roligt ändå med allt stugjobb. Vi har också stuga och vi planerar för ett inglasat rum där. Och så ska det målas om lite :-)

foto CHIP sa...

Det låter supersomrigt härligt med detta gästrum :) Vilken rolig planeringsuppgift!

Anonym sa...

Vilket härligt planerande du har och
härligt med ett fint sommarställe
att fixa fint på.
Vilka fynd du gjorde på Hemtex.
Jag storhandlade där i fjol somras när dom hade storrea.

Ja åre går fort och ungarna blir stora så snabbt.
Min dotter går första året på gymnasiet, sonen i nian och yngste sonen i åttan.
Så här får jag studenter 3 år på raken sen *ler*.

Önskar dig en fin helg
strömma

Emma sa...

Mycket jobb, men roligt och fint det kommer bli sen :)

Trebarnsmamman sa...

Åhhhh!!!! Ibland undrar jag om det är sommaren eller längtan efter sommaren som är härligast! Själv har jag varit på IKEA idag i liknande ärende :)