torsdag 7 maj 2009

Torsdags Reflektion

Hjälp, jag hinner inte med er alla mina go'a bloggvänner. Ja, det är min veckas Torsdags Reflektion. Nu när ljusare tider kommit med värme och fina kvällar blir tiden vid datorn kortare och kortare. Är jag inte på landet i Värmland och pysslar så är det i min trädgård eller så är jag ute på kobbar och skär i Stockholms skärgård. Sedan blir det också ridturer i skogen och härliga fotopromenader med Nikon. Tiden räcker inte till just nu. Vill ju inte sitta inne när det äntligen är så vackert ute. Nej, jag vet att jag inte ska ha dåligt samvete, men jag får det då ni alla är så snälla och tittar in hos mig. Känner att jag är dålig på att hinna kommentera hos er andra lika frekvent som tidigare. Jag hoppas att ni har överseende och att ni förstår att det inte är ett sviktande intresse utan att tiden omdisponeras. När mörkret väl återkommer tillhör bloggandet kvällsaktiviteterna igen.

12 kommentarer:

sinneskatten sa...

En reflektion som vi är många som kunde ha skrivit.
Men det måste vara roligt inte en massa "måsten" runt bloggen.
Det är inte för att få en kommentar jag skriver hos dig det är för att din bild eller text har gett mig nått.
Ha en skön helg och njut av livet!

Olga T sa...

Det är likadant för oss alla nu! Stressa inte; Carpe Diem!
Må så gott!

Emma sa...

Passa hellre på att pyssla och njut medan tid är, tids nog blir det tråkigt väder igen och tid för annat. Man ska njuta medan det går :)
Hoppas du har en härlig vistelse på slottet!

Karin Berg sa...

Jag känner igen mig i din refelektion. Vill hellre vara ute än inne just nu :-)

Pialotta sa...

Tiden är nu och inte sedan.. njuta borde alla göra nu av uteaktiviteter:-) Blogga kan man göra när tiden finns där och vädergudarna är något sura;-) Ha de/Pialotta

Trebarnsmamman sa...

Tror de flesta bloggare känner lika dant! Sol, vår och vänner lockar mer än en ensam stund vid datorn. Tror inte du skall ha det minsta dåliga samvete...du är helt enkelt inte ensam :)

Cecilia Artista sa...

Ut och njut när du vill! Bloggandet kan verkligen ta tid och just nu är ju våren såå skön. Så det gäller förstås att ta vara på den härliga tiden och de ljusa kvällarna! Och inte bloggar vi för att få kommentarer utan fa för att titta in hos alla som har så fantastiskt fina bilder!

Henry sa...

Håller med ovanstående: Ut i solen, datorn kan vänta!

Helena sa...

Det gäller nog för de flesta av oss; när sommarhalvåret kommer så vill man vara ute så mycket som möjligt fina dagar och då får datorn klara sig utan en. *ler*

Viola sa...

Hej på dig! Tack för dina fina ord hos mig...

Ha du dåligt samvet ;-) men inte för bloggen. Du gör ju fortfarande inlägg...

Vi måste kunna lasta av oss det där samvete som får att tänka trista tankar.
Jag är v'ldigt duktig annars på det. Håller på att lära mig nytt!

Ha det underbart på slottet!

Hej från mig/Viola

Ulrica sa...

Vi känner alla likadant... Vi ska alla ut och njuta, sedan kan vi blogga när vi hinner. Tids nog blir det mörkt igen.... Vi ses när vi ses, då och då. Kram Ulrica

Viola sa...

Slik er det med meg også.. Jeg rekker ikke alltid å sitte og blogge.. Nyt tiden! Denne tiden er for vakker egentlig til sitte ved en data, hvertfall for lenge! Klem :)