lördag 30 januari 2010

Den Här Är För Gustav

Sitter och läser igenom dagens kommentarer. Mår bra, känner mig glad och lycklig över hur bra jag har det. Via en av mina bloggvänner hittar jag Annas Anatomi. Plötsligt omkullkastas allt. Jag vill inte ta in vad jag läser, vill vara struts och bara stoppa huvudet i sanden. Men så fungerar det ju inte. Annas älskade son Gustav drabbades för snart ett år sedan av lymfom. Efter återfall har läkarna nu bestämt att inte behandla mer. Annas egna rader: Eftersom man gjort allt man kan för att ta död på den vidriga lilla jävel som tagit fäste i lilla Gusten och inte lyckats så väljer man nu att inte behandla mer. Den har överlevt ett tiotal cytostatikabehandlingar av astronomiska mått samt strålningen from hell. Klaras superbenmärg har gjort att Gustavs benmärg funkar som den ska men det till trots, kommer tumören att vinna.

090904 startade Anna insamlingen Dodaj Fixar. Gå in och läs varför och vad denna insamling innebär.

1 kommentar:

Anna sa...

Tack!
En vän vill plantera en oas för Gustav på sin Handelsträdgård och vi pratade om det ikväll. Han sa att hans favoritfärg på blommor är blå och vit.
Anna.