söndag 3 januari 2010

Tillbakablick - Januari 2009

Tillbakablick är en fotoutmaning där vi ska bläddra tillbaka i våra arkiv från 2009, välja ut ett foto som vi inte tidigare använt på bloggen och sedan skriva några rader omkring bilden och eventuellt även göra en reflektion över månaden det året.

Januari inledde vi på andra sidan Atlanten. La famiglia var i USA på "upptäcksresa". Ja, det var verkligen ett späckat schema, men såååå spännande och såååå mycket roligt vi fick uppleva tillsammans. Här visar jag er en bild från parkeringen vid ett ett enormt stort köpcenter. Över 400 affärer!!!!!! Snacka om att vi hade att göra denna dag. Därav denna tidiga morgon. Klockan är bara 07.30 och alla börjar samlas inför öppnandet av den stora årliga rean som inleds på nyårsdagen i Orlando. Övervikt hade vi på vägen hem, mer behöver jag kanske inte säga vad gäller fyndandet, ha, ha.



7 kommentarer:

EnviroSheila sa...

Vi besökte också en gigantisk outlet i Orlando när vi var där. Jag tror aldrig att jag har shoppat så mycket i hela mitt liv ;)

P.S. Har försökt kommentera på din 365-sida... Du verkar dock ha valt bort alternativet namn/webadress vilket gör att vi som inte är medlemmar hos LiveJournal, Wordpress et.c inte kan kommentera.

Ändra? Tråkigt att gå miste om en massa kommentarer ju ;)

Misswhatsit sa...

Vilket härligt minne. Upptäcksresa i USA låter frestande.
Bra shopping gör inte saken sämre.:)

Ingela´s blogg sa...

Vilket minne, så kul. När jag såg bilden tänkte jag på Gran Canyon, inte så fel hi hi

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Ja, du befann dig minsann ännu längre bort från Sverige än vad jag gjorde för ett år sedan =)

Svaret på din fråga om när jag drar igång Fototriss igen, är att jag har faktiskt inte bestämt mig än för om det blir på söndag denna vecka eller nästa. Jag kände att jag behövde en paus från Fototriss och hade tänkt mig att ha uppehåll i två eller tre söndagar, så jag får se hur det känns framåt helgen om jag kör igång då eller om det får bli den tredje vecka utan trissen.

Barbro S sa...

Du har verkligen mycket att minnas från din januari ifjol, en resa med massor av nya intryck,förstår jag.

Jonas sa...

Märkligt att jag missade denna "affär" när vi var i Orlando! *pust*

Tack för kommentaren på min blogg!

Anne-Lie sa...

Ja nog är det kul att titta tillbaka och minnas det man gjort! Shopping är ju inte fy skam det heller;-))