tisdag 12 januari 2010

Ibland Blir Jag Så Trött

På vägen hem från jobbet smet jag in i mataffären för att handla lite middag. Glad i hågen tar jag en kundkorg och går mot fruktdisken. När jag står och väljer tomater knackar nå´n mig på axeln, hårt och irriterat, och säger med mycket bestämd ton: Det där är min korg. Jag fattar nada och svarar: Va! Den bestämda tonen fortsätter: Ja, alldeles nyss ställde jag min korg här och nu är den borta, men du står här med en korg. Jag ser nog ut som en fågelholk i synen när jag säger med vänlig ton: Den här korgen tog jag vid entrédörren. Bestämda tonen rycker, ja du läser rätt, rycker korgen ur handen på mig och säger: Så i helvete heller. Sedan går bestämda tonen i väg med bestämda steg. Jag börjar skratta högt och ljudligt för så knasigt tycker jag det hela är. Mannen bredvid mig som följt hela händelseförloppet skrattar han med, ännu högre. DÅ vänder bestämda tonen på klacken, kommer tillbaka och kastar korgen vid mina fötter och avlägsnar sig snabbt som en vessla.

Jag slutar aldrig förvånas över människors beteende. Stress, absolut. Den här stackar´n har nog inte långt kvar till den berömda väggen, tyvärr. Så mycket ilska och frustration som inte kan kontrolleras. Var väl tur att jag inte fick en smocka i alla fall ;-).

5 kommentarer:

Ingela´s blogg sa...

Så obehagligt, synd om dig som blev utsatt, men han, han mådde nog inte så bra inte. Kram

Hero sa...

Vilka människor det finns! klart han inte mår bra, men i alla fall. Du hade nog tur som inte fick en smocka! Men du ser ut att ha det skönt i snön!
Kram

Anonym sa...

Oh yes, life did change much during the last couple of years, months, days.
Wishing you all the very best and a nice Wednesday as well.

Viola sa...

At det går an!! Jeg ler med! :D Det er bra du klarer å ta det med et så godt humør!! :) Vakkert bilde av deg der du ligger og bare nyter snøen - og sola.. :) Klem! -og takk for latteren!! ;))

Anonym sa...

Nej, han mådde nog inte bra stackarn. Jag hade blivit helt gråtfärdig om jag var du.
Vilken härlig bild!