lördag 23 januari 2010

WTFDC: Glädje/Lycka

Oj, det var svårt för många saker i livet skänker mig glädje och lycka. I olika situationer och på olika sätt. Det klassiska som familj och vänner, hälsa och jobb jo visst, men det centrala för mig är ändå att finna den väg att gå som gör att jag själv mår bra och genom det kunna glädja andra. Att orka stå emot andras tyckande och tänkande, att våga stå upp för det som är viktigt för mig själv och att våga gå min egen väg, DET ger mig stundalst många glädjande och lyckliga stunder. Genom mjukhet och ödmjukhet besegra energitjuvar och annat som lätt kan påverka mig och mitt liv negativt och att alltid försöka se det positiva i allt, DET bringar glädje och lycka. Det är inte alltid så lätt, men om du inte försöker går det aldrig. Bara du är beredd på att du kommer ta snedsteg och felande beslut ibland men ändå aldrig låter detta få dig att ge upp. WTFDC.

7 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

Håller med dig i vartenda ord du skriver och bilden var väldigt passande, tanken: Ensam kan vara stark, slår mig när jag ser ditt foto.

Pennelina sa...

Så enig i det du säger! Vacker bild :-)

Kram från Pennelina

Wildhearts sa...

Din vackra bild ger mig lite extra glädje :)

Jane sa...

Håller med på varenda punkt ... och energitjuvar finns det en del ...
När jag ser din bild så tänker jag på vilken otrolig överlevnadskraft det finns i allt levande.

Smamman sa...

Jättefin bild verkligen!

Viola sa...

Det hørs veldig bra ut! Positivt og sterkt, levende! :) Det er ikke så lett alltid nei.. Jeg er også opptatt av å søke det positive, men ikke alltid jeg klarer det. "Å se det store i det små.."

Yvonne L sa...

Vacker bild och som övriga sagt, jag håller fullkomligt med i det du skriver!