lördag 3 juli 2010

Morgonstund Har Guld I Mun

Tidig morgon på landet. Vaknar till doften av nybryggt kaffe. Mmmmmm. Sömndrucken tassar jag ut på verandan. Lutar mig tillbaka i vilstolen och låter morgonsolens strålar värma min kropp. Lyssnar till stillheten. Doftar daggvått gräs. Jag finns här och nu. Ur min älsklingskopp dricker jag mitt morgonkaffe och njuter av förmånen att sakta få vakna till ännu en fin dag med oanade möjligheter. Blå himmel och redan 22 grader. Det lutar åt strandaktiviteter i dag. Ha en riktigt fin dag du med vännen :-).

3 kommentarer:

Photo By Manka sa...

Visst är det en helt underbar (års)tid vi lever i nu.

Ha en fortsatt fin lördag.

/Magnus

Ninnie sa...

å, så underbart det låter...fortsätt njuta av sol och sommar och lediga dagar!

Marie-Louise sa...

oo, om jag fick vara en lite mus hos dig nu. det låter alldeles alldeles underbart. morgonstund har verkligen guld i mun. jag älskar sommarmornar. jag brukar gå upp tidigt och promenera efter havet ta ett eller två dopp för att sedan gå hem och dricka kaffe medan barnen så sakta vaknar. Min (ex) man brukade följe med mig och det kunde bli mysiga badstunder efter strandpromenaden, bara han och jag. Det var alltid det jag levde på under resten av året. jag måste nog till öland nästa sommar. Jag önskar dig många underbara morgonstunder. kramar om.....