onsdag 21 juli 2010

Som En Surrande Spyfluga

Ha, ha, ha. Ja, spyfluga har jag aldrig blivit liknad vid förut, men det blev jag faktiskt i går (om än hjärtligt). La famiglia tänkte ta sig en kvällsrunda på golfbanan och jag ville absolut följa med. Och ni vet ju vem som alltid följer med i mina spår.........just det Nikon ;-).
Det var en underbart vacker kväll. Ljummen och solen var på väg att krypa till kojs. Då måååååste man ju bara fota, och fota lite till och ännu lite lite mera ;-).
Vet ni hur mycket spännande det finns att fota på en golfbana...........Massor. Omgivningarna, banorna och så spelarna såklart.
Som spelare OCH åskådare ska man vara knäpptyst då någon slår. Ja.......jag var ju tyst, sa inte ett enda ord.......det var bara kameran som "knäppte" ;-).
Mina älsklingar hade ett enormt tålamod med mamma fotograf ändå. Jag tilläts smyga omkring, krypa bredvid och åla bakom...............allt för konsten :-). Dock tog toleransen så småningom slut och de bad mig "titta lite på omgivningarna en bit längre bort", ha, ha. Ja, ja jag förstår vinken sa jag och tassade vidare. Det går en järnväg i närheten av golfbanan och den var också kul att fotografera (inte). Tur att inte några andra fanns på banan den här kvällen för då tror jag la famiglia Höglund hade fått rött kort och utvisning för resten av säsongen. Har förstått att fotografer ska hålla sig en bit utanför golfbanan för att inte stöööööra ;-). Tack snälla C och "lilla" F för att ni bjöd med mig ut på banan och lät mig studera golf på ett mycket nära håll. Trots att jag surrade runt er som en irriterande spyfluga denna underbara sommarkväll ;-): Puss puss.

5 kommentarer:

Pennelina sa...

Underbara bilder!

Kramar från mig :-D

Monica sa...

Mie, Mie....tack för morgonskrattet! Du är allt "skön"......spyflugan som ålade, kröp och allt detta för konstens skull...hi,hi,hi. Vilket tålamod C & F måste ha för sin lilla "spygluga"!!!!
Skulle tro att ett rött kort inte var långt bort för "LaFamiglia" H.
*fniss*....*fniss*...
Men ÄRLIGT vilka UNDERBAR BILDER !
Varm sommarkram & tack för att du "finns"

Agneta sa...

Härliga bilder och kommentarer. Hoppas ni fortfarande är vänner. Såg i din blogg att du också har blomman för dagen, en underbar liten varelse. Kramar och tack för dina kommentarer det värmer.

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Hva skulle vi gjort uten vår venn Nikon tro? Hehe, dagen hadde ikke blitt den samme uten... Kjempefine bilder fra golfrunden :)

Viola sa...

Hei, det ser ut som du nyter tiden, du og familien der dere er! Mange flotte bilder, til og med musikkvideoer, har jeg nå sett! :) Garasjen ble sikkert nydelig etter malejobben.. Og skjønne pusen ute i det fri! :) Det var litt guffent å se bildene av det gamle huset, misforstå meg riktig - for bildene var kjempefine, og jeg som deg elsker slike gamle hus, men jeg fikk gåsehud på kroppen, av en eller annen grunn.. spesielt det siste bildet av det gamle huset, bu-huuuu!! :/

Hvilken vakker solnedgang! Kos dere videre i den skjønne naturen og på det vakre stedet!
Fortsatt god sommer til dere! :)

Stor sommerklem fra meg i Norge! :)