måndag 19 juli 2010

Huset Som Gud Glömde

Nja kanske inte, men riktigt ruskigt, läbbigt, övergivet och spöklikt är det allt.
Jag bara äääälskar byggnader som denna. Det slitna och trasiga blir i mina fotoögon så vackert.
Det är med skräckblandad förtjusning jag vandrar omkring vid ett spöklikt hus. Det är tyst och tomt och det knarrar om förstukvisten när jag smyger mig närmare dörren.
Jag har hela tiden en olustig känsla av att någon tittar på mig. Självklart är det ingen där, eller.................inte vad jag ser i alla fall ;-). Är det kanske huset som stirrar på mig? Jag har nog sett för många amerikanska skräckfilmer, ha, ha.

3 kommentarer:

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Gamle hus som dette er spennende, og man vet ikke sikkert om noen ser oss :o) Fine utsnitt du har tatt av det og veldig fint i s/h, får fram den spennende følelsen av huset. Ha en fin dag :)

Pennelina sa...

Det är både vackert och sorgligt...

Kramar från Pennelina :-D

Annelie sa...

Jag tror det är där Vita Damen bor......