måndag 12 juli 2010

Solstols litteratur

Jag läser ganska mycket. Ju läbbigare dessto bättre. Pocket formatet gillar jag för de är inte så tunga då jag har för vana att ligga ner när jag läser, i soffan, på stranden, i hammocken eller i sängen. Dessutom är de perfekta i "konsistensen" så de kan formas så där bra för liggande ställning ;-). Tidningar är jag inte lika intresserad av. Mest reklam och trams, MEN FotoGuiden har jag fastnat för. En mycket informativ tidning för fotointresserade. Enkla och bra illustrationer och väldigt lite reklam. Fina bilder och en mycket bra papperskvalitet i tidningen vilket gör att den håller länge. En tidning man vill spara och gärna återkomma till när minnet tryter ;-). En riktig godisbutik om du vill förstå din kamera, lära dig mer om fototeknik och få tips och idéer om komposition av bilder. Även lite inslag om redigering finns med ibland. Kostar lite över 100 kronor, men värd varenda riksdal. Tummen upp helt klart!

4 kommentarer:

Ingela´s blogg sa...

Ja den tidningen är bra, nu väntar jag bara på att det ska komma lite mer tips för en Olympus kamera som jag har. Pocket i all ära men varför ska texten vara så liten, ha ha kram

Monica sa...

Kära Mie, förstår att Fotoguiden är som godis för dig! Tidningen ser ut att "ligga" så bra i ditt knä....*fniss*.....
Skulle du se mig nu....skulle du ligga dubbelvikt av skratt.....
Ur led är tiden: ligger på en soffa i källaren(kallt & skönt)och läser en "stor tegelsten" Konsthistoria: arkitektur, måleri, skulptur av F Baumgard. Detta är troligen "demens" varning en sådan ljuvlig sommar dag.
Önskar hela familjen en fortsatt skön ledighet.
Kramar om från mitt hjärta & tack för att du "finns"

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Kan man bedre ha det, herlig bilde :)

Annelie sa...

Jag har sonderart terrängen vad gäller fototidningar, men den har jag nog inte testat. Det ska jag ju absolut göra efter det här inlägget, tack för tipset!