fredag 30 juli 2010

Övning Ger Färdighet

Tjohooooo!!!!! I dag har det regnat med stort R. Öööööst ner hela dagen. Inte alls trist för jag har då äntligen kunnat sitta och leka med photoshop utan dåligt samvete. Ni vet ju hur det är...........en timme blir tre och tre blir plötsligt halva dagen ;-). Dagen har ägnats åt grunge/förvandling av fotografier. Bus kul! Min go'a, duktiga och givmilda fotoblogg kompis Annelie rekommenderade sidan Moderskeppet/Grunge och jag blev biten direkt. Om du har photoshop, prova vet ja, det är väldigt spännande och du lär dig en massa nya funktioner.Japp, så fortsatte jag att testa de nya funktionerna lite till. Gammalt blir ännu mer slitet.Ytterligare lite fix och trix. Den här gången med en lilja.

6 kommentarer:

Monica sa...

Mie, nu har du väl hittat något "kul".....förstår att detta måste vara "paradiset" för dig att sitta & "leka" med bilder. Jätte roligt & bra blir det! Fortsätt lek du...*fniss*....men glöm inte C & Lilla F.....hi,hi,hi( vet att du INTE gör det) skojar bara lite med dig.
Kramar om.

Annelie sa...

Visst är det skitkul?! Och vilka läckra bilder det blev! En helt ny dimension. Risken är väl att man inte kan slita sig från datorn på ett tag.....
Kram på dig!♥

Ingela sa...

Liljan är ju urtjusig. Kram

Fredrik sa...

Håller med dig att det kan vara kul att "förstöra" bilderna i bland... bara man inte går till överdrift och gör det på alla bilder alltid.

//Fredrik

Rigmor sa...

Jösses, vad duktig du är!! Jag är rädd att provar jag så fastnar väl jag också...ska passa på någon dag när jag är alldeles ensam och kan lägga allt annat åt sidan.

Susanne sa...

Det där låter väldigt bekant. Ska bara..... en liiiten stund...... och nä... jo.. en liten stund till. Men ojdå!! Nu är det dags för kvällsmat, attans!!!