fredag 2 juli 2010

Firad

Min älskade mor blev rejält överraskad häromkvällen. Med bagageluckan fullproppad med smörgåstårta, bubbel, jordgubbar och en herrans massa paket dök vi bara upp som "gubben ur lådan" när hon minst anade det. Det är nämligen så att lilla mamsen fyller 65 om några dagar och vi passade på att gratta innan vi far på semester. Överraskningen fick en extra knorr då vi dök upp i den nyinköpta bilen. Hon trodde helt enkelt att det var den vi ville visa upp, ha, ha. Vi spelade självklart med när hon provsatte, kikade runt och inspekterade. När hon sedan öppnade backluckan för att kontrollera det stora packutrymmet, ja då........................ni skulle sett hennes ögon. Trodde de skulle hoppa ur. Hakan då, ja den ska vi inte tala om. Trillade nästan ner i marken ;-). Jag älskar att göra oväntade saker för mina nära och kära då jag vet att det för dem betyder så oerhört mycket mer än dyra presenter. Tanken räknas mer än alla diamanter i världen, som en nära vän brukar säga. Så sant, så sant. Dessutom är det så underbart roligt att planera och fixa också tycker jag. Glädjer mig minst lika mycket.

6 kommentarer:

Monica sa...

Älskade Mie, detta säger ALLT om dig som person! Härlig, varm, busig, "full i sjutton" , ödmjuk, klok....vill du höra mer?...*fniss*
Varm kram.

Unknown sa...

Morrn.

Spanskt "sprudelwasser", passar bra
till jordgubbar.

Ha de bra i "ferien"

Hasse A

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Hehe, er det ikke hyggelig å kunne overraske og glede andre på denne måten, grattis med dagen til henne :)

God helg :)

Viola sa...

Oi, skikkelig overraskelse, og måten du/dere gjorde det på, ikke minst!! Skjønner godt at din mor ble glad! :) Og gratulerer med ny bil! Tenker du koser deg nå på landet! Og en lang ferie! Jeg ønsker deg en riktig god ferie Mie, men vi høres vel innimellom, tenker jeg.. :)
Mange flotte bilder nedover her også, særlig den stranden! Og katten og den gule blomsten!
Kos deg skikkelig! Sommerklem fra meg! :)

Viola sa...

Og ja, gratulerer til din mor! :)

Annelie sa...

Hahaha! Det ansiktet skulle jag vilja sett! Vilken kul överraskning!
Härligt!