fredag 30 juli 2010

Hör Till Vår Sommar

Vi äter inte ofta våfflor. En självklarhet på våffeldagen, men annars väldigt sällan. Om suget sätter in åker vi till "extra mormor" M som mer än gärna osar ner hela huset för att bjuda på knapriga hjärtan med grädde och hemkokt hjortronsylt. Mmmmmmm smarrigt är det allt. Här på landet blir det däremot våfflor till lunch ganska ofta. Det smakar mycket bättre här tycker jag. En av anledningarna tror jag är våffeljärnet. Jag bara äääälskar mitt järn som jag har här. Ett urgammalt supertungt i gjutjärn som jag fått efter en faster till maken. Att det dessutom står i det öppna fönstret ut till altanen under gräddningen så oset far ut ur huset direkt gör ju inte saken sämre, ha, ha. Blåbär, hjortron eller hallon med grädde tack!

1 kommentar:

Monica sa...

Vileken tid sa du att våfflorna serverades?......*fniss*.....önskar hjortronsylt till om det är ok? Annars kan jag ta med egen...hi,hi,hi.
Vad "kul" att det gick så bra för sysslingen på Marco!
Underbart collage av härliga bilder! Där fick du allt med känslor, närhet, samarbete, dofter, miljö...ja, hittar inte alla orden.
Kram på dig Mie, njut tillsammans med din härliga familj.
Tack för att fu "finns".