tisdag 13 juli 2010

Får Jag Bjuda På Ett Glas

Fina sommarkvällar brukar maken och jag inleda med ett glas rosé eller nå´t annat smarrigt i flytande form. Innan grillning eller annan matlagning drar igång sätter vi oss ner på tu man hand och myser vid vårat lilla "Lady och Lufsen bord". Det är placerat vid en avskild plats mitt i den sköna kvällssolen och jag lovar att man har det gött där.

Det värsta man kan servera mig är isvatten. Vatten är giftigt. Det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det. (Sten Broman 1902-1983)

2 kommentarer:

Monica sa...

Mie, Mie.......ja du vet vad jag känner.......precis.....helt rätt gissat!
Kramar om från mitt innersta.

Rantamor sa...

Haha d ska jag kmma ihåg när någon serverar mig vatten...
Jag är väldigt förtjust i Cava..att sitta i värmen och dricka cava med Rantafar och bar njuta av att vara...
Jesus han va inte dum han....visste var stenarna fanns me....gick på vattnet...pyttsan..

Ha d gott och njut av ert vin.