lördag 7 mars 2009

Från Början Till Slut

Lördagen började ganska tidigt eftersom jag skulle väcka "lilla" S och "lilla" F så de kom iväg till Grindtorp där de skulle rida Dante. Jag pysslade hemma i stort sett hela dagen, med lite avbrott för blogg och fika såklart ;-). "Lilla" F´s rum ska ju genomgå makeover så allt plockades ner i kartonger och tavlor och hyllor togs ner. C har förberett med takfärg, spackel, och tapetklister och i morgon går startskottet för projekt "flicka blir tonåring".

Nu har en härlig lördagsmiddag intagits och jag ska varva ner innan jag bänkar mig framför melodifestivalen. I kväll är det andra chansen och det blir spännande att se vilka som går till finalen. Min absoluta favorit är Caroline af Ugglas. Hoppas också BWO går vidare om än deras ballad är lite si och så. Rigo & the Topaz Sound är inte heller så illa, svänger härligt. OM jag håller mig vaken (vilket är ganska osannolikt) ska jag också se en ruggig film som C hyrt på DVD. Ja, som sagt min lördag från a till ö. Tjingeling :-)

4 kommentarer:

Ulrica sa...

Undra om jag inte läst lite för många böcker.... ;)

Jag hejar också på Carolina af Ugglas. Diggar både henne och låten skarpt.

Trevlig kväll!

Södralycke sa...

Låter spännande med ett make-over-projekt, hoppas vi får se lite bilder sedan :)

Ha en fortsatt skön helg! Kram Johanna

hem ljuva hem- helena sa...

Tack för din gulliga kommentar om vårt hus!! Ja, det är otroligt hur prisbilden skiljer sig åt i vårt land. Huspriserna här i stan är ju väldigt, väldigt humana i jämförelse med storstädernas priser! Vårt nya hus kostade 700 000 kr mer än vad vårt nuvarande hus går ut för nu, men då får vi fortfarande VÄLDIGT mycket hus för pengarna i jämförelse...
Hoppas att din helg är bra!!
Kram Helena

Anonym sa...

Jag får nog äta upp min ord om C af Ugglas... Jag kommer trots dem aldrig riktigt förstå vad det är som får svenska folket att gilla det hon gör. Men, men det verkar ju som om jag är ganska så ensam om det!
Ha en bra dag :)