söndag 8 mars 2009

Hyllning Till Alla Kvinnor

Idag är det den internationella kvinnodagen som uppmärksammar ojämställdhet och kvinnors situation över hela världen. Internationella kvinnodagen instiftades 1910 av världsorganisationen Andra internationalen. 1977 antog FN en resolution som rekommenderar ett allmänt firande av en internationell kvinnodag. I en del länder firas dagen genom att kvinnor får presenter och blommor och ett "grattis på kvinnodagen" - en gest som dock många feminister reagerar mot då de knappast anser att det finns anledning att gratulera kvinnor på en dag som uppmärksammar ojämställdheten i samhället. Källa Wikipedia.

Jag vill fira mig själv och alla andra unga och gamla kvinnor med en klassisk melodi av en favoritmusiker.
http://www.youtube.com/watch?v=Na1zDiHbArQ

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och tack för titten hos mig! Vilken fin blogg du har! Härligt inlägg på Musikfoto, kul att du hittat hit - nu kommer vi säkert att träffa på varandra varje lördag! Kommer gärna in igen, så roligt att hitta nya intressanta bloggar! Ha en bra dag!

Anonym sa...

Älskar den låten....
Ja grattis til alla oss underbara kvinnor !!!! Fast tyvärr finns det så många som inte har det lika bra som vi här i Sverige... Jag tänker på den lilla flickan som jag berättar om i mitt senaste inlägg....jag ryser....
Kram på dig
Margaretha