onsdag 4 mars 2009

Jag

Hittade den här listan på en blogg så den ville jag givetvis svara på. Gör det du med om du vill, det skulle vara skoj att få läsa lite mer om dig.
Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Uppåt
Favoritgodis: Ahlgrens Bilar
Är det nåt du absolut inte äter: Inälvsmat vill jag inte ha.
Kläder just nu: Jeans och stickad polotröja. Frusen av mig ;-)
Musik just nu: Skval från TV apparaten
Vad sa du senast: Hej, det är Marie. Ringde ett samtal till B :-)
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Vilda Västern
Sommarplaner: Sex härliga veckor på landet med familjen, vänner, släkt och hästarna :-)
Fisk eller badkruka: Fisk, temperaturen spelar ingen roll
Saft eller alkohol: Dricker inte saft just nu (GI) så det får bli vatten
Hur många kuddar sover du med: 1 mjuk
Favoritväder: En varm försommardag i Sverige med skir grönska och hela långa sommaren framför mig
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Kamera, MP3 och datorn. Måste vara en öde ö med el då, så jag kan ladda mina saker ;-)
Spelar du nåt instrument: Nej
Morgon- eller nattmänniska: Alltid varit morgon pigg
Sparare eller slösare: Är periodare ;-)
Bästa film: Ingen speciell, men spänning ska det helst vara
Tror på liv på andra planeter: Absolut, omöjligt att vi skulle vara så unika så vi är själva i universum
Kommer du ihåg din första kärlek: Absolut. Patrik på dagis när jag var 5 år :-)
Älskar du henne/honom fortfarande: Nepp
Har du några homosexuella vänner: Yes
Tror du på mirakel: Mirakel och mirakel, tror att du själv kan påverka mångt och mycket med positiva tankebanor
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Självklart
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Försöker vara tolerant och se människors olika sidor på ett positivt sätt. Blir bättre med åren ;-)
Ser du på kärleken som ett misstag: Absolut inte
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Har haft lyckan att få 1 barn
Bio eller promenad: Promenad vid vackert väder och bio vid visset
Är du kittlig: Ja så otroligt, under mina fötter
Snarkar du? Nej, är en bra sängkamrat ;-)
Stjärntecken? Tvilling
Rädd för insekter? Japp spindlar är onödiga
Största svaghet: Glömmer lätt bort mig själv
Det här är jag bra på: Tänka positivt, vara omtänksam och vara rak
Bästa bok? Embryologi böcker är fascinerande :-)
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Kunna lösa livets uppkomst
Vad vill du jobba som? Är nöjd med embryolog yrket, men i mitt nästa liv vill jag bli veterinär
Chips, morötter eller godis? Godis vill jag säga, men just nu morötter (GI) ;-(
Pizza eller hamburgare? Varför inte både och ;-)
Skriver du dagbok? Nej
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Nej inte som jag känner idag
Stökigt eller välstädat? Välstädat
Gungar du på stolen? Nej
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Never say never
Vilken hand håller du gaffeln i? Vänster
Är du rädd för blod? Nej, men aktsam vid kontakt
Saltar du på maten? Mycket sällan
Gillar du att sjunga? Ja, i min ensamhet
Anser du att du är stark? Fysiskt nej Psykiskt ja
Brukar du sola? Ja, men alltid med solskydd. Är livrädd för hudcancer
Vad gör du om du får hicka? Försöker hålla andan
Röker du? Nej, fy tusan så äckligt
Snusar du? Nej, fy tusan så äckligt
Använder du knark? Nej, fy tusan så dumt
Kaffe, te eller inget? Lattegalning på dagen, men te i favoritmuggen på kvällen
Har du en besatthet? Måste nog erkänna..............hysteriskt jagande efter registreringsnummer i följd, fotografering och bloggande ;-)

5 kommentarer:

Ulrica sa...

Vad kul. Nu vet jag ju precis vem du är... Denna ska jag kopiera och göra när jag är lite piggare.

Anonym sa...

Kul! Jag har kopierat den till min blogg! =)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Kul att få lära känna dig lite mer..Jag lånar med mig den och gör den, i väntan på valparna :)
Ha en fin dag/Kram

annalarssonphotography sa...

Hehe.. Jag lånar med mig den här till min blogg jag också! :)

Ha en fin kväll!
Kram Anna

Anonym sa...

Inne och läser dina svar,kul! Ha det gott Mvh Marie