söndag 1 mars 2009

Vintern Ut Våren In

Nu är jag tillbaka efter en underbart avkopplande, vit, solig och rolig sportlovsvecka i Idre. De flesta dagarna har fjällvädret visat sin bästa sida och fräknar på näsan har jag fått, tjoho ;-). Mycket skidåkning blev det, både på längden och utför i ett fantastiskt före. Varje år när sista åket är avklarat pustar jag ut då allas armar och ben är hela. Så även detta år. Statistiskt sett närmar vi oss dock "brytningen" efter alla dessa år i fjällen, hujedamej. Nu har i alla fall jag klarat av vintern och NU vill jag har vår. Sakta men säkert ska jag börja min vårplanering vad gäller frösådd och rabattplaneringar. Snart är det dags för Trädgårdsmässa på Kistamässan och efter den blir det Stockholmsmässan med mycket ögongodis för blomsterfantaster. En underbar njutningsfull tid går mig till mötes och jag bara äääälskar den. I år dessutom som hobbyfotograf :-).

3 kommentarer:

Ulrica sa...

Skönta att höra att ni har alla ben i behåll och att veckan varit bra. OCh visst är det så att vi nu längatr efter vår.

Anna sa...

Vissa får sol andra inte :). Mysigt ser det ut....

Nathalie sa...

Längtar tills vi ska till Sälen och det blir vecka 12.
Efter det så får våren gärna komma.