lördag 21 mars 2009

WTFDC: Vårtecken

Jag kommer på många vårtecken som finns runt omkring mig. I naturen finns det mängder av dem och att inte tala om alla i min trädgård. I sinnet finns det ju också många tecken på att våren är i antågande. Både hos oss männsikor och djur. Min fotvärmare Pelle har vårkänslor så det heter duga. Han tillbringar hela dagarna ute och njuter av solen som börjar värma, den snöfria marken som nu äntligen torkat upp och av alla underbara fåglar som drillar i träden (ja det kanske inte är fågelsången som tilltalar honom, ha, ha). Det är ett vårtecken här hos la famiglia H. Fler fina bevis på vårens ankomst i Sverige hittar du hos WTFDC.

10 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

Missar som myser i solen :) Underbart. Nu längtar jag ännu mer efter våren... jag har fyra små missar :) ... men en halvmeter snö kvar suck.

Hoppas du får en fin helg :)

Anonym sa...

Det är väl konsertdags för vissa missar också ;)

Bitten sa...

Jag kunde inte låta bli att visa en bild på en för mig okänd katt i vårsolen, förutom bilden på krokusarna.

annalarssonphotography sa...

Härligt med mysande misse i solen! :)
Mina katter är innekatter, men de är likväl intresserade av vad som drillar i träden utanför, men livrädda så fort jag tar ut dem ;)

Ha en skön fortsatt lördag vännen!
Kram Anna

cat sa...

Oh ett sådant gulligt vårtecken. Han är jättefin:)

anemonen sa...

Javisst ett vårtecken om något, och sött dessutom.

Anonym sa...

Ja, jag har ingen liten misse hemma men däremot barn som vill vara ute nu när vårvärmen och ljuset kommit:)

Anonym sa...

Härligt med vårtecken... Jo tack hästen trivs jätte bra.. Det är det bästa med honom han är supet i huvet... Han har tom hittat ett sto att bli kär i Så nu kommer han inte till dottern längre. Förr kom han alltid i full galopp... hihi Hoppas du har det bra.. Paula

Ulrica sa...

Vår ena misse som inte satt tassen utanför dörren sedan november börjar nu röra på sig utanför dörren. Ett riktigt vårtecken:)

Anonym sa...

Då börjar han väl sjunga snart också... vackra sånger i mars :)
Jättefin katt, ser ut som en av mina första katter. Svante hette han.Jag har alltid haft katt men där jag bor nu går det inte, jättetrist.