onsdag 4 november 2009

Dagen Efter

Ja, då vet ni hur man kan känna sig. Multiplicera med x100 så vet ni hur jag har mått i dag. Fördjävligt rent ut sagt (ursäkta språkvalet, men det finns inga milda ordvarianter som passar). I princip alla som tog svininfluensavaccin igår på mitt jobb har mått urk i dag. Några har varit tvugna att stanna hemma med 39 graders feber, andra har varit på jobbet fullproppade med alvedon för att fixa dagen (mig inkluderat) och några har "bara" haft en fruktansvärd värk i armen. Förhoppningsvis är det bättre i morgon ;-). Japp det var min dag, hoppas din varit bättre.

6 kommentarer:

Anette sa...

Usch, då det låter inget vidare.......har ju läst om att det kan vara biverkningar med, men det är väl värre om man får "sjukan" kan jag tänka mig. Hoppas det går över fort i alla fall!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Det lät inte nått vidare trevligt, hoppas att det går över snart.

Irene

Lairama sa...

Ajdå.
Hoppas det går över fort.
Krya på dig.

Veronica sa...

Hurrv.......det lät inte bra!! Hoppas det ger sig snart!! Krya på dig =)

Ingela´s blogg sa...

Ok, kan det bli så illa av sprutan,,, jag har inte tagit den ännu. Men jag ska ta den så småningom. Hoppas du är bättre nu!

Viola sa...

Så nå har du fått vaksinen. Jeg tok den en dag etter deg. Jeg ble ikke noe syk, men kjente noen bivirkninger som gikk over. Fikk tåkesyn de 20 minuttene jeg satt i ro etter vaksinen. Nakkesmerter, svimmelhet.. Ellers senere ondt rundt stikket. Ble svett og våt natten etter.. Og litt løs mave en annen dag.. Men ikke ille det! Jeg var oppegående og følte meg bra ellers!