tisdag 10 november 2009

Jag Lever

Yes, yes, yes!!!!! Nu är jag klar med tandläkaren för i dag och det känns ljuvligt. Det gick så himla bra, över förväntningarna faktiskt. Anders använde laserborr och det var betydligt bättre för då slapp jag lyssna på det otäcka ångestframkallande ljudet från gamla borrvarianten. Under otroligt pedagogisk ledning fixade han tre av mina fyra tänder som ska åtgärdas. Hela tiden meddelade han vad som skulle hända, vad som hände och varför det låter och smakar som det gör. Jag formligen sprutade av glädje och lycka när "kalaset" var klart. Med en bamsekram tackade jag för mig för denna gång och bokstavligen skuttade ut från kliniken. Eftersom jag var så duktig fick jag ett klistermärke, ha, ha, ha och dessutom köpte jag en present till mig själv på vägen hem. Den här vasen/flaskan pryder nu hallbordet. Den kan jag sedan titta på och påminna mig själv om att jag är en modig och duktig tös som tillsammans med världens bästa tandläkare fixar framtida besök med bravur.

6 kommentarer:

Anette sa...

Vad skönt att det gick bra! Klart du ska unna dig presenter om det nu inte räckte med klistermärket:-D
Tandläkarskräck har jag väl inte, men jag kan ju inte påstå att jag tycker om att gå dit......../Anette

Anna sa...

Vad skönt! Tandläkare kan förstöra många dagar för en om man inte hamnar hos en som har den rätta känslan! Skönt att du (och jag) har hittat någon som funkar bra!

Ingela´s blogg sa...

Bravo, visst är det skönt när det är över. Grattis!

Lallis - liv och leverne sa...

Vad skönt!!:)
Kram Lallis

Lairama sa...

Grattis!!!!!!!!!!


Du är bara så superduktig.
Mod är att möta det man är rädd för.
Visst känns det som att sväva på små moln när man går därifrån och inser att man överlevde. Underbart.

Viola sa...

En laserborr skulle jeg tenkt meg også! Det hørtes ut som en avslappende tannlegetime! :)