måndag 9 november 2009

Måndags Tema v 46

Musik är veckans Måndags Tema. Det finns mycket som är musik för mig, men den absolut största och mest ljuva musiken är min älskade dotter "lilla" F. För det mesta personifierar du mjuk, lugn och rofylld musik blandat med glada och spralliga toner, men det är klart, tonåring som du nu är, kan musiken ibland bli lite hög och stark och gapig ;-). Sällan är det då hårdrock som kommer från dig utan mer dunkadunka som mattas av långsamt ;-). Jag är oerhört stolt över dig och så lycklig över att vi är så fina vänner. Jag finns alltid här för dig och stöttar dig i alla lägen. Du är drömmen som blev sann. För dig älskade skruttan:

16 kommentarer:

Petunia sa...

Ungene her i huset hører stort sett på det samme som oss, så når de spiller høyt, er vi med på notene. Slik sett har vi vært heldige!

Turid Holm Flaa sa...

Nydelig bilde fullt av glede. Musikk i tekst og bilde.

Rimkogeren sa...

Flot flot indlæg i ord, billeder og lyd :-)

christina sa...

Du skriver jätte fint om din dotter. Jag håller med, det är det bästa "vi" har gjort, våra barn. Min yngsta sjunger och spelar och visst är det mycket musik i detta huset också. Ibland får jag gnola med och ibland får det bli hörlurar för dottern, Men mest är det roligt.

Kram Christina

Marie sa...

Härlig bild och fin text! Kul att du gillade min blåa "chock"... ;-)

God kväll!
Marie

NUSSE sa...

Koselig tolkning! Datteren din høres nydelig ut. Min datter er 21 måneder og synger av full hals -uten tanke på blygsel. Herlig :-)

Donald sa...

Det er en smuk erklæring - det glæder mig at du har en dejlig dotter og jeg blev helt rørt over din text. Dine billeder er fantastisk flotte, jeg kan se at du bruger dit kamera på mange måder - spændende måder også i andre indlæg.

Men billedet af pigen som kaster rødt og brunt efterårsløv op i luften er vidunderligt :-)

Grib dagen :-)

Hedwig sa...

Döttrar och musik - ja de kan vara så underbara. Min blev alldeles bestört när jag sa att jag gillade 'Knock, knock at heavens door' - men mamma det är ju en hårdrock låt. Nu var det inte originalversionen jag gillade utan en annan - jag och namn på artister ...

Anette sa...

Jag brukar likna mina barn vid olika väderlekar. Ofta är det soligt men ibland rejäla åskväder eller bara lokala skurar :-)
Fin tolkning av dig! /Anette

sweetbay sa...

The picture of your daughter is just wonderful. It shows so much light and joy.

Mona sa...

Vacker kärleksförklaring och en bild fylld med glädje.

Susanne sa...

Fantastiskt skrivet och underbar höstbild=)
Mvh susanne

BLOGitse sa...

Beautiful posting!
Even if my Swedish is poor I understand what you write here plus
the song...
Full of love!

Gunsside sa...

Nydelig bilde - og en koselig fin tolkning ;)

Stefan sa...

Tack för din kommentar! Här har du ju en liknande bild!

Jag har inte lagt ner speciellt mycket tid på redigering här, det är mer standardåtgärder. Har beskurit bilden, ökat kontrasterna med curves, ljusat upp vissa delar av bilden, till exempel ansiktet.

Till sist har jag lagt på en grön ton och skärpt bilden.

Anonym sa...

Herlig beskrivelse av din datter:-)
Det er jo akkurat sånn de oppfører seg! Ha en deilig dag.