onsdag 4 november 2009

Mrs Google That´s Me

Varje år på höstterminen går trofé tävlingen av stapeln i "lilla F´s" skola. Alla klasser i hela skolan, sjuor, åttor och nior tävlar mot varandra om de åtråvärda prispengarna som tillfaller klasskassan. Föräldrar, syskon och annan släkt är välkomna att delta. Under en timme ska respektive klass hitta svaren till tvåhundra frågor. I stort sett är alla medel tillåtna för att komma fram till de rätta svaren. Tyvärr kunde jag inte delta fysiskt idag då influensavaccinationen däckat mig. Däremot deltog jag hemifrån sittandes vid datorn med telefonen i örat. C gav mig "order" om olika uppgifter jag skulle googlade på för att snabbt hitta rätt svar. Flera familjer hade visst gjort liknande. Kändes ändå ok för då fick jag känna mig delaktig och hjälpsam i alla fall. Tyvärr missade jag ju det sociala med hela arrangemanget och vi ska inte tala om fikat med hembakt ;-). Det jätte roliga i kråksången var att "lilla F´s" klass tog hem tredje platsen och kammade hem ettusen kronor!!! Grattis 7C, bra jobbat :-).

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilken rolig tillställning skolan har. Extra roligt att släktingar får vara med och hjälpa till. Det var ju inte lite frågor. :)
Tack för gratulationen och grattis till dig med.
Ha en fin torsdag.

Unknown sa...

Morrn.

"Släkten är värst"..........

"Vedertaget fusk är inte fusk, kanske en genväg"

Ha de bra.
Hasse A

Kul tävling så att ungarna lär sej att utnyttja olika hjälpmedel.

Ingela´s blogg sa...

Så kul idé! Grattis till tredje platsen.